Urządzenie e-TOLL przestało działać – co teraz?
Zgodnie z obwieszczeniem Ministerstwa, wprowadzone zostaje specjalne zgłoszenie, które pozwala na kontynuację przejazdu po drodze płatnej w razie awarii urządzenia e-TOLL.
W momencie, kiedy urządzenie przestanie nadawać, kierowca znajdujący się na drodze płatnej może kontynuować przejazd, bez przekazywania bieżących danych lokalizacyjnych do systemu, po wcześniejszym zadeklarowaniu trasy przejazdu.
Należy pamiętać, że opłatę za zgłoszony przejazd trzeba uiścić z góry, przy czym dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu, a w razie ich braku niezbędne jest uzupełnienie.
Jak uzupełnić przejazd w momencie awarii?
Aby zgłosić przejazd, w Internetowym Koncie Klienta wystarczy wybrać funkcję „Uzupełnij przejazd”, a następnie określić miejsce, gdzie urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu opisanych czynności można kontynuować przejazd.
ISTOTNE – dopiero po poprawnym zgłoszeniu można wznowić przejazd.
Wyjątki – czyli kiedy zadeklarowanie przejazdu może poczekać
W wyjątkowych sytuacjach zadeklarowanie przejazdu będzie mogło nastąpić do 3 dni po jego zakończeniu.
Gdy pojazd:
uczestniczy w:
- akcji ratowniczej lub humanitarnej;
- usuwaniu skutków klęsk żywiołowych;
- usuwaniu awarii;
jest używany:
- do przewozów żywych zwierząt;
- na potrzeby skupu mleka;
- do przewozu leków i środków medycznych;
- do przewozu materiałów niebezpiecznych w ilościach, dla których wymagane jest oznakowanie pojazdu tablicami ostrzegawczymi barwy pomarańczowej;
- do przewozu betonu oraz pomp do jego tłoczenia;
- do przewozu odpadów komunalnych lub nieczystości ciekłych;
a także, w przypadku autobusów przewożących pasażerów.
Proces uzupełniania przejazdu w e-TOLL
W momencie awarii urządzenia, zgłoszenia można dokonać w IKK za pomocą funkcji „uzupełnij przejazd”. Należy pamiętać, że funkcja powinna być używana tylko w razie awarii urządzenia.