Przylep okazał się miejscem, w którym padł rekord w maksymalnej ilości zdobytych punktów we wszystkich konkurencjach – 1196,5 pkt z 1200 punktów możliwych do zdobycia. Rosyjskiej załodze (Elena Zhuperina, Nikolay Rodionov) zabrakło zaledwie 3,5 pkt do uzyskania maksymalnego wyniku. Także druga drużyna była bardzo blisko wygranej, uzyskując zaledwie 1,5 pkt mniej od zwycięskiego wyniku. Prezentowane podczas zawodów umiejętności stały na najwyższym poziomie i z pewnością czołówka jest mocnym kandydatem na mistrza świata.
Organizacja na medal
Sprawa została postawiona jasno. Jeżeli POHC 2014 odbędzie się pomyślnie, Przylep zostanie miejscem, gdzie odbędą się organizowane raz na trzy lata mistrzostwa świata. Dzięki świetnej organizacji okazało się to możliwe. Stowarzyszenie HeliSport stanęło na wysokości zadania i zapewniło niezapomnianą rozrywkę, a także sportowe emocje w bezpiecznej i przyjemnej atmosferze.
“Organizacja tego wydarzenia była dla nas bardzo istotna, powodzenie wiązało się z otrzymaniem możliwości organizacji Mistrzostw Świata. Byliśmy pod wrażeniem frekwencji, ponieważ widzów było zdecydowanie więcej niż zakładaliśmy. Wydarzenie cieszyło się także sporym zainteresowaniem mediów i odbiło się echem na całym świecie. Razem ze wszystkimi ludźmi, którzy mieli wkład w organizację POHC 2014 jesteśmy bardzo dumni i usatysfakcjonowani, że zrealizowaliśmy nasz plan w 100-procentach” – Jędrzej Wiler organizator POHC 2014
GPS Guardian PRO – zwycięzca honorowy
Precyzja, nawigacja, opanowanie, spryt i praca w zespole…
Śmigłowcowe zawody składają się z 4 konkurencji i każda jest niezwykle wymagająca dla całej drużyny. “Fender Rigging” to pierwsza z nich. Polega na przymocowaniu liny z trapezowym zakończeniem z zamocowanym 8-kg obojnikiem. Drużyna ma za zadanie umieścić ładunek w rozstawionych beczkach w ustalonej sekwencji. Kolejna konkurencja to “Precision flying”- jak sama nazwa wskazuje, sukcesem jest precyzja. Podstawą do poprawnego ukończenia jest balans śmigłowca oraz utrzymanie stałej wysokości. Pilot musi wykazać się idealnym opanowaniem wszystkich manewrów, nie używając przy tym radioaparatury. Dodatkowym utrudnieniem jest przymocowanie do śmigłowca dwóch łańcuchów, jeden o długości 3m, który ma mieć nieustanny kontakt z ziemią, a drugi o długości 2m, który ziemi dotknąć nie może. “Navigation” to najmniej widowiskowa, ale jedna z trudniejszych konkurencji, gdyż wymaga bardzo dobrej orientacji w terenie, współpracy zespołowej oraz umiejętności geo-matematycznych. Załoga nie może korzystać z telefonów, GPSów i krótkofalówek. Dozwolone narzędzia to jedynie mapa, ołówek oraz stoper, które służą do wykreślenia trasy, obliczenia czasu na odcinkach i ustawienia czasu oblotu trasy. Ostatnią i jednocześnie najbardziej widowiskową konkurencją jest “Slalom”. Drużyna ma za zadanie manewrowanie pomiędzy bramkami z wiadrem na 5 metrowej linie trzymanej przez operatora. Wszystkie dyscypliny są ograniczone czasowo.