Funkcja książki serwisowej na platformie monitoringu GPS Guardian to ogromne ułatwienie kontroli kluczowych terminów eksploatacyjnych pojazdów. Powiadomienia działają w następujący sposób: użytkownik określa harmonogram serwisowy, następnie wybiera rodzaj zdarzenia i drogę powiadomienia. Powiadomienia o eksploatacji generowane są automatycznie na podstawie czasu i przejechanego dystansu – w zależności od ustawień. Dla wszystkich użytkowników platformy monitoringu GPS Guardian utworzyliśmy domyślne harmonogramy serwisowe – szczegóły poniżej:
Książka serwisowa GPS Guardian
Użytkownik otrzymuje podstawową książkę serwisową o nazwie „podstawowy” z zdarzeniami:
Przegląd techniczny
- Wystąpienie raz na 1-rok.
- Powiadomienie e-mail 7-dni przed terminem.
Sprawdzenie poziomu oleju
- Wystąpienie raz na 1000km.
- Powiadomienie e-mail 1km przed.
Ubezpieczenie
- Wystąpienie raz na 1-rok.
- Powiadomienie e-mail 7-dni przed terminem.
Wymiana oleju
- Wystąpienie raz na 10 000km.
- Powiadomienie e-mail 1km przed.
Wyważenie kół
- Wystąpienie raz na 1-rok.
- Powiadomienie e-mail 7-dni przed terminem.
Dodanie nowej książki serwisowej:
W panelu administracyjnym należy wybrać zakładkę „Książka serwisowa”, następnie „Dodaj nowy harmonogram serwisowy”.
W celu dodania nowego zdarzenia, kliknij kliknij „Dodaj nowe zdarzenie”.
- Nazwa – nazwa harmonogramu
- Opis – opis harmonogramu
Typ zdarzenia – czas, licznik
- Po X dniach/km
- Raz
- W równych przedziałach
W tej sekcji możliwe jest ustalenie rodzaju kontroli oraz typu zdarzenia – czas / dystans, oraz ilość i terminu powiadomienia. Opcja „Raz” wywoła zdarzenie jednokrotnie. „Po x dniach/km” zdarzenie będzie się wywoływać po ustalonym czasie / dystansie (po wywołaniu odliczanie nastąpi od nowa). „W równych przedziałach czasu” ustalamy od kiedy ma zdarzenie zacząć funkcjonować po czym działa jak w opcji „Po X dniach/km”.
W celu ustawienia powiadomienia na mail należy stworzyć użytkownika typu „Operator Powiadomienia MAIL”, po czym w sekcji informacje podstawowe wpisujemy niezbędne dane :
Następnie wybieramy w sekcji „Przypomnienie” „powiadomienia EMAIL”. Wiadomość email do „Powiadomienia Email” <ilość > dni przez wystąpieniem zdarzenia.
Dany harmonogram będzie działać dla wybranej roli pojazdów w sekcji „Wybierz role”.
Domyślna rola podstawowego raportu książki serwisowej to „Utrzymanie pojazdu”- przypisana jest do każdego monitorowanego obiektu na aplikacji.